Blogi

Mikropalveluilla lisää käyttövarmuutta asiakaspalveluteknologiaan

October 31, 2022

Keväällä 2020 rekrytointiyritys otti yhteyttä Tero Kujalaan ja kysyi, kiinnostaisiko häntä arkkitehtirooli, jossa pääsisi suunnittelemaan uusiksi kotimaista järjestelmää. Kotimainen asiakaspalveluratkaisua kehittävä Cuuma herätti heti mielenkiinnon, sillä se ei ollut liian suuri, vaan juuri sopivan kokoinen. 

Mikropalveluilla lisää käyttövarmuutta asiakaspalveluteknologiaan

“Ensivaikutelma Cuumasta oli positiivinen, sillä verkkosivusto oli moderni ja siistissä kunnossa. Halusin työskennellä yrityksessä, joka on kehittyvässä markkinatilanteessa ja hakee kasvua tuleville vuosille.” 

Helsingin Lauttasaaressa sijaitsevalla toimistolla Kujala sai heti mukavan vastaanoton, sillä työtarjous annettiin yllättäen jo toisessa haastattelussa. Nyt mies on viihtynyt talossa jo kaksi ja puoli vuotta.

“Cuumalla pääsee näkemään oman kädenjäljen ja antamaan mielipiteensä asioista. Sanoisin, että Cuuma sopii työpaikaksi osaajalle, joka nauttii rennosta ilmapiiristä ja haluaa tuottaa yritykselle arvoa.” 

Kujalalla on pitkä kokemus järjestelmien suunnittelusta ja kehitystiimien johtamisesta. Full stack -taustaisena kehittäjänä hän on kiinnostunut taustajärjestelmien ohella myös tuotteiden ja palveluiden käyttäjäkokemuksesta. 

Kujala nauttii ohjelmistokehityksestä operaattorialalla, sillä haastava toimiala kehittyy jatkuvasti ja tuo mukanaan uusia asioita. Palkitsevinta hänelle on päästä tekemään monimutkaisia asioita, jotka auttavat muita ihmisiä. Ohjelmistoarkkitehtinä Kujala suunnittelee Cuuman mikropalveluita ja keskittyy lisäämään asiakaspalveluratkaisun käyttövarmuutta. 

Työ on pitkälti samankaltaista kuin aiemmissa rooleissa, mutta Cuumalla Kujala on päässyt syventämään omaa tietämystään siitä, miten tietokannat jaetaan mikropalveluiden välillä ja miten niiden välinen viestintä toimii. Eniten ylpeä hän on toteuttamastaan ratkaisusta, joka varmistaa kaiken tiedon ajantasaisuuden eri tietokannoissa. 

Luonteeltaan Kujala on tarkka ja järjestelmällinen, mikä näkyy koodin korkean laadun arvostamisena.

“Olen sen luontoinen, että haluan pitää koodin johdonmukaisena ja helposti ylläpidettävänä kenelle tahansa. Siisti koodistruktuuri myös vähentää järjestelmien bugeja.” 

Kujala uskoo Cuuman asiakaspalveluratkaisun kysynnän kasvuun. 

“Uskon, että Cuuma tulee kasvamaan. Tuotteen mikropalvelutoteutus on todella käyttövarma ja tietoturvallinen. Pystymme myös varmistamaan, että erilaisia pyyntöjä lähettäessä data päivittyy kaikkialle, mikä on monikanavaisen asiakaspalveluteknologian kulmakivi.”

Kiinnostaako asiakaskokemuksen kehittäminen?

Ota yhteyttä ja kerromme, miten varmistaa ensiluokkainen asiakaskokemus ja kustannustehokkuus teknologian avulla.

contact person image

Kristian Leinonen

Myyntipäällikkö

kristian.leinonen@cuuma.com

+358 942 419 727