Top5 myynnin ja asiakaspalvelun työkalua, joilla tehostat ja rauhoitat työskentelyä
Tunnetko jo nämä viisi myynnin ja asiakaspalvelun työkalua, jotka tekevät työskentelystä miellyttävää ja pitävät asiakaskokemuksen ensiluokkaisena?
March 28, 2023
GARO Finland Oy on ruotsalaiseen GARO-konserniin kuuluva yritys, joka myy ja markkinoi GAROn suunnittelemia ja valmistamia sähköalan tuotteita mm. sähköautojen latausasemia ja niiden oheistuotteita. Yksi yrityksen uusimmista lanseerauksista on GAROn sähköauton latausasemiin yhteensopiva maksuautomaatti, jolla veloitetaan lataustapahtumat.
Nopeasti kasvava GARO halusi panostaa puheluiden ohjaukseen poistamalla työntekijöiltä turhat häiriötekijät ja tehostamalla asiakaspalvelua. Ratkaisuksi valittiin kotimaisen Cuuman puhelinvaihde, jonka avulla soittaja ilmoittaa numerovalinnalla, kaipaako palvelua myyntiin, tilauksiin vai tekniseen tukeen liittyvissä asioissa.
keskimääräinen vastausaika
tavoitettavuusaste
“Ennen Cuuman automaattivaihdetta kaikki asiakaspuhelut soivat kaikkien työntekijöiden luureissa. Cuuma on todella auttanut rauhoittamaan työpäiviämme ja myös asiakkailta on tullut positiivista palautetta, kun puhelut ohjautuvat suoraan oikealle asiantuntijalle”, kertoo GAROn toimitusjohtaja, Patrick Karlsson.
Karlsson arvoi, että yhteydenottojen runsaaseen määrään vaikuttaa sähköautomarkkinan kasvun ohella myös tuotteiden teknisyys.
“Sähköautojen latausasemat ovat tuotteena komplekseja ja niiden asentaminen vaatii ymmärrystä esimerkiksi koko kiinteistön kuormanhallinnasta. Yleinen tietämys aiheesta lisääntyy koko ajan, mutta tuellamme on varmasti jatkossakin merkittävä rooli.”
GAROlle ratkaisevaa Cuuman teknologiassa oli sen skaalautuvuus. Alkuun asiakaspalveluratkaisuun valittiin vain puhelinvaihde, mutta jatkossa voidaan hyödyntää esimerkiksi sisäistä työskentelyä ja asiakaspalvelua tehostavaa tiketöintiä. Myös erilaiset lisäpalvelut, kuten CRM- ja ERP-integraatio, korostuivat valinnassa.
“Tällä hetkellä liikevaihtomme on 5 miljoonaa euroa vuodessa kahdeksan työntekijän voimin ja Cuuman vaihde on meille kuin nyrkki silmään. Nopeassa kasvussa on tärkeää tietää, että teknologia taipuu myös tulevaisuuden kasvaviin tarpeisiin.”
Karlsson on tyytyväinen yhteistyöhön ja luonnehtii Cuumaa joustavaksi kumppaniksi.
“Vaihteen käyttöönotto oli meillä kesälomakauden alussa ja tuotekoulutuksia on vielä tiedossa. Yhteistyö on toiminut hyvin ja edennyt sovitussa aikataulussa.”
Patrick Karlsson, toimitusjohtaja
Tunnetko jo nämä viisi myynnin ja asiakaspalvelun työkalua, jotka tekevät työskentelystä miellyttävää ja pitävät asiakaskokemuksen ensiluokkaisena?
March 28, 2023
IVR-valikko avaa keskustelun yrityksen ja asiakkaan tai potentiaalisen asiakkaan välillä. Se voi joko aiheuttaa valtavaa aggressiota ja saada vaihtamaan palveluntarjoajaa jo heti ensimmäisen minuutin aikana tai rakentaa miellyttävän perustan kanssakäymiselle.
January 13, 2021