Top5 myynnin ja asiakaspalvelun työkalua, joilla tehostat ja rauhoitat työskentelyä
Tunnetko jo nämä viisi myynnin ja asiakaspalvelun työkalua, jotka tekevät työskentelystä miellyttävää ja pitävät asiakaskokemuksen ensiluokkaisena?
March 28, 2023
Väestöliiton Poikien Puhelin on auttava puhelin- ja verkkopalvelu pojille ja nuorille miehille, joka on toiminut vuodesta 2007.
Puheluihin vastaa aikuinen, poikien maailmaan perehtynyt, koulutettu mieshenkilö.
“Poikkeamme monesta järjestöstä siinä, että meillä on niin rajattu kohderyhmä. Tarjoamme kuuntelevaa korvaa, juttukaveria sekä hyödyllistä tietoa kaikissa elämään liittyvissä pulmissa ja tilanteissa”, kertoo nuorten asiantuntija, sosiologi Samuli Hietala.
puhelua/pvä/asiantuntija
Puhelu on soittajalle maksuton ja soittaa voi nimettömänä. Aiemmin käytössä oli lankapuhelinjärjestelmä.
“Lähdimme kilpailuttamaan asiakaspalvelujärjestelmää, vaikka tarpeemme ei olekaan se perinteisin. Minulla oli taustaa organisaatiosta, jossa käytettiin tämänkaltaisia järjestelmiä, joten nostin ajatuksen esille”.
Poikien Puhelin halusi jakaa työtaakkaa eri asiantuntijoiden kesken ja saada jonotuspaikat näkyviin. Myös etätyön mahdollisuus kiinnosti.
"Meillä oli ennen todella alkeelliset järjestelmät. Jos halusimme esimerkiksi pitää tauon, piti meidän soittaa linjalle. Nykyään tauottaminen ja jonojen hallinta sujuu vaivatta, mikä on myös lisännyt asiantuntijoiden jaksamista."
Hietala kertoo, että kilpailutuksessa havaittiin, ettei monikaan järjestelmistä ei soveltunut heidän tarpeisiinsa. Cuuma räätälöi yksinkertaisen toteutuksen, jossa korostui soittajan anonymiteetin turvaaminen.
“Meistä tuntui että Cuuma oli ainoa yritys, joka todella halusi meidät asiakkaakseen. Meillä on uniikit tarpeet, sillä meille tulee vain saapuvia puheluita, emmekä tarvitse lisäpalveluita.”
Hietala kiittelee uuden järjestelmän sujuvaa käyttöönottoa ja koulutusta, joka tapahtui parissa päivässä.
"Etätyöskentelymahdollisuuden lisäksi olemme voineet hyödyntää Cuuman raportointia, joka näyttää meille, mihin aikoihin puhelut keskimäärin sijoittuvat ja voimme esimerkiksi luokitella puheluiden aiheet ja tilastoida näin toimintaa. Lisäksi Bria-softapuhelimet tehostavat päivittäistä työskentelyämme."
Tutustu Poikien Puhelin -podcastiin >>
Samuli Hietala
Myyntipäällikkö
daniel.westerholm@cuuma.com
+358 9 4241 9722
Tunnetko jo nämä viisi myynnin ja asiakaspalvelun työkalua, jotka tekevät työskentelystä miellyttävää ja pitävät asiakaskokemuksen ensiluokkaisena?
March 28, 2023
IVR-valikko avaa keskustelun yrityksen ja asiakkaan tai potentiaalisen asiakkaan välillä. Se voi joko aiheuttaa valtavaa aggressiota ja saada vaihtamaan palveluntarjoajaa jo heti ensimmäisen minuutin aikana tai rakentaa miellyttävän perustan kanssakäymiselle.
January 13, 2021